Cliënten informatie
Hoe ziet begeleiding vanuit Teunissen Thuisbegeleiding eruit?
De begeleiding is afgestemd op de individuele hulpvraag van de client. De hulpvraag wordt in samenwerking vastgesteld waarna er doelen worden gevormd om samen mee aan de slag te gaan. Wij zijn gewend om samen te werken met uw netwerk en eventuele andere hulpverleners die bij u betrokken zijn.
Naast individuele begeleiding zijn is er ook de mogelijkheid in gezamenlijkheid deel te nemen aan activiteiten zoals bijvoorbeeld ‘de wandelgroep’.
Privacy
In de werkwijze wordt uw privacy gewaarborgd door te werken volgens de richtlijnen uit de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Download hier ons Privacy Regelement (PDF).
Klachten
Als je niet tevreden bent
Teunissen Thuisbegeleiding vindt het belangrijk dat u tevreden bent over de begeleiding die u van ons ontvangt. Wij willen u heel graag goed en zorgvuldig begeleiden. Maar ook wij kunnen fouten maken.
Soms gebeuren er dingen waar u het niet mee eens bent of doen wij dingen op een manier waarin u zich niet kunt vinden. Uw klacht is voor ons aanleiding om met u in gesprek te gaan. Wij hechten sterk aan een goede dienstverlening. Uw klacht kan ons helpen onze dienstverlening verder te verbeteren.
Wie kan een klacht indienen?
Cliënten die van ons begeleiding ontvangen, kunnen een klacht indienen. Maar ook vertegenwoordigers kunnen een klacht indienen. U kunt ook een vertrouwenspersoon vragen namens u een klacht in te dienen.
Bij wie dient u een klacht in?
Bij een medewerker
In eerste instantie proberen wij de klacht samen met u op te lossen. U kunt dan ook uw klacht indienen bij iedere medewerker. Wij noteren uw klacht en zullen er zorgvuldig en professioneel mee omgaan. De directie wordt altijd op de hoogte gesteld als er een klacht wordt ingediend. Wij streven ernaar om samen met u een oplossing voor uw klacht te vinden. Wij proberen uw klacht binnen 6 weken op te lossen.
Bij directie
Als u een klacht heeft die u niet met de direct betrokken medewerker kunt oplossen, neemt de directie de afhandeling over. In een persoonlijk gesprek zullen zij met u naar een oplossing zoeken, waaraan alle partijen een goed gevoel overhouden. Bij dit persoonlijk gesprek kan de betrokken medewerker aanwezig zijn, tenzij u daartegen bezwaar heeft.
Adviespunt Zorgbelang
Komen we er samen niet uit of mocht dit voor u onvoldoende resultaat geven, kunt u zich richten tot Adviespunt Zorgbelang. Dit is een onafhankelijke partij die de belangen behartigd voor zorggebruikers.
www.adviespuntzorgbelang.nl
Bij de onafhankelijke Geschilleninstantie
U kunt altijd een klacht indienen bij onze onafhankelijke Geschilleninstantie. Wij zijn voor de afhandeling van klachten aangesloten bij de Geschillencommissie van Klachtenportaal Zorg. Mocht u er samen met de medewerker/directie/adviespunt zorgbelang niet uitkomen, neemt u dan met hen contact op met Klachtenportaal Zorg.
Klachtenportaal Zorg
Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 12:00 via 0228-322205.
Per e-mail bereikbaar via: info@klachtenportaalzorg.nl
Klachtenportaal Zorg
Westeinde 14a
1601 BJ Enkhuizen
Zie voor meer informatie de site van Klachtenportaal Zorg.